Menu
A+ A A-

ΛΕΗΛΑΣΙΑ, ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ ΚΑΙ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΚΑΡΑΖ. ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ !!!

Επανερχόμενοι στο μεγάλο ρεπορτάζ που κάνουμε με το θέμα της συντήρησης - 

επισκευής των οχημάτων του Δήμου μας, σας παραθέτουμε το δεύτερο μέρος που αφορά τα απορριματοφόρα.

Πιο κάτω σας έχουμε αναλυτικά και από τις τρεις μελέτες τους πίνακες με τα απορριματοφόρα, για να καταλάβετε πιο αναλυτικά το τι συμβαίνει με τα χρήματα που δαπανώνται. 


Πριν όμως θα σας ενημερώσουμε για ορισμένα στοιχεία που αφορούν απορριματοφόρα ηλικίας 26 ετών. Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που λεηλατούν το δημοτικό ταμείο με την ανέχεια των δημαρχόντων ή ακόμα και την συνεργασία με κάποια καλόπαιδα υπαλλήλους που τα προτείνουν  αλλά με μια απορία... Δεν υπάρχουν αυτά τα απορριματοφόρα αλλά εμείς πληρώνουμε κανονικά!!!

Θεωρούμε σημαντικό να ρίξετε μια ματιά στον πίνακα που σας δείχνουμε παρακάτω, όπου σε σύνολο 24 απορριματοφόρων τα πρώτα 13 είναι πεπαλαιωμένα από 15 ετών και φτάνουν τα 26 έτη!!! Θεωρούμε αυτή τη στιγμή οτι όλα αυτά τα αναγραφόμενα απορριματοφόρα είναι εν κινήσει, χρήσιμα για την αποκομιδή των σκουπιδιών και υπάρχουν οδηγοί που τα οδηγούν καθώς και τα απαιτούμενα έγγραφα για την χρηστή χρήση τους, αφού αν κοιτάξετε τους πίνακες τα τελευταία τρία χρόνια καθώς και τα επόμενα δύο τα χρήματα που έχουμε διαθέσει ξεπερνούν κατά πολύ το ένα εκατομμύριο ευρώ και οι αρμόδιοι τα έχουν στις λίστες.

Αν δείτε στον πίνακα που σας παρουσιάζουμε για τα πρώτα 13 απορριματοφόρα εκ των οποίων τα πρώτα έξη είναι του 1991, ήτοι 26 ετών, δύο του 1995, ήτοι 22 ετών, δύο του 2000 ήτοι 17 ετών, δύο του 2002 ήτοι 15 ετών και ένα του 2003 ήτοι 14 ετών. Τα υπόλοιπα όπως βλέπετε από τον πίνακα είναι από το 2008 και εντεύθεν τα οποία θα σας τα αναλύσουμε σε μετέπειτα δημοσίευμα.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία των υπηρεσιών για τα ίδια ακριβώς 13 απορριματοφόρα (όπως βλέπετε από τους πίνακες που σας παρουσιάζουμε πιο κάτω) για το έτος 2015 πληρώσαμε 13χ 4.000=52.000 ευρω. Αν αυτά τα υπολογίσουμε επί τρία έτη καθ όσον η μελέτη του 2015 αφορά και τα έτη 2016 και 2017 τα χρήματα που μας λένε οι υπηρεσίες οτι πρέπει να πληρώσουμε ανέρχονται στο ποσόν των 156.000,00 ευρώ.

Για το έτος 2016, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη το στοιχείο εδώ είναι οτι δεν αναφέρεται πουθενά αναλυτικά για κάθε όχημα τι προϋπολογισμός θα υπάρχει παρά μόνο σε σύνολο που είναι 240.000 ευρώ περίπου για τα έτη 2016 και 2017. Αν και θα είναι αυξημένες οι τιμές για τα ίδια απορριματοφόρα εμείς θα υπολογίσουμε ακριβώς τα ίδια με το 2015, ήτοι 52.000,00 χ 2 έτη = 104.000,00 ευρώ.

Πάμε τώρα για την φετεινή μελέτη και που αφορά τα ίδια απορριματοφόρα αλλά για τρία χρόνια. Βλέποντας τους πίνακες βλέπουμε οτι υπάρχουν τρεις διαφορετικές τιμές. Δηλαδή 34 μήνες επί 6 απορριματοφόρα του 1991 επί 980 ευρώ το μήνα μας κάνει σύνολο 199.920,00 ευρώ.  Για 34 μήνες επί 2 φορτηγά του 1995 επί 950 ευρώ μας κάνει σύνολο 64.600,00 ευρώ. Και για 34 μήνες επί 5 φορτηγά επί 980 ευρώ το μήνα μας κάνει σύνολο 153.000,00 ευρώ. Σύνολο για τα 13 απορριματοφόρα για τα τελευταία τρία χρόνια είναι το ποσόν των 417.000,00 ευρώ. Αν σε αυτό το ποσόν προσθέσουμε για τα πρώτα 12 απορριματοφόρα του πρώτου πίνακα του 2017 που μας χρέωσαν ακόμα 20.000 ευρώ για το κάθε όχημα, μας κάνει άλλες 240.000,00 ευρώ τα οποία προστιθέμενα στο γενικό σύνολο μας φτάνει στο φανταστικό ποσόν για τα συγκεκριμένα απορριματοφόρα 657.000,00 ευρώ !!!!

Δώσαμε δηλαδή για τα τρία χρόνια για τα απορριματοφόρα αυτά κοντά 700.000,00 ευρώ που εμείς δεν τα βλέπουμε στους δρόμους της Γλυφάδας και να υπάγονται μόνο στη σφαίρα της φαντασίας κάποιων υπαλλήλων και διοικούντων που τα μετρούνε.

Σας αναφέραμε τόσα ποσά και νούμερα που ίσως κουράζουν τον αναγνώστη, αλλά είναι επιβεβλημένη η παρουσίαση για τους λόγους που θα σας παρουσιάσουμε πιο κάτω και είναι όλη η ουσία του ρεπορτάζ και όλων αυτών που αποκαλύπτουμε.

Κατ' αρχήν να αναφέρουμε οτι οι αρμόδιοι δημοτικοί υπάλληλοι που υπογράφουν τους σχετικούς πίνακες των οχημάτων είναι ο συντάξας κ. Μηλάτος Γεώργιος Μηχανολόγος Μηχανικός, ο αναπληρωτής προϊστάμενος κίνησης και συντήρησης μηχανολογικού εξοπλισμού κ. Φράγκος Παναγιώτης και ο αναπληρωτής Διευθυντής Τεχνικών υπηρεσιών Πολιτικός Μηχανικός κ. Ευαγγελάτος Νικόλαος, όπου είναι και υπεύθυνοι για το νόμο.

Μετά περνάμε στον δήμαρχο Παπανικολάου και τους αντιδημάρχους καθαριότητας που πέρασαν από το γκαράζ κ.κ. Κασέρης, Τζούβελης και Καυκά, αλλά και τους αντιδημάρχους οικονομικών κ.κ. Νιτσιόπουλο, Θεοδωσόπουλο και Βουγιουκλάκη που τους απεστάλησαν οι μελέτες διότι ψήφισαν αυτές τις μελέτες που τους υπέδειξαν οι υπάλληλοι του Δήμου. Όλοι αυτοί είναι οι υπεύθυνοι για την συνέπεια, την ορθότητα και τα πραγματικά στοιχεία αυτών των μελετών.

Επειδή εμείς κάνοντας το ρεπορτάζ το πρώτο πράγμα που σκεφτήκαμε ήταν να ψάξουμε να δούμε και να βρούμε τα απορριματοφόρα αυτά και σε τι κατάσταση ήταν. Δυστυχώς δεν είδαμε κάτι από αυτά τα απορριματοφόρα σε κανένα σημείο του γκαράζ. Αν βρίσκονται κάπου αλλού και τα φυλάνε για μην τυχόν βρέξει και σκουριάσουν, να μας το πούνε. Εμείς δεν είδαμε κανένα τέτοιο απορριματοφόρο.

Θα περιμένουμε κάποια απάντηση είτε από κάποιον από τους υπαλλήλους που υπέγραψαν τις μελέτες, είτε από κάποιον της διοίκησης που τα ψήφισε. Λέμε τώρα γιατί από ηθική, εντιμότητα και ευθιξία... σε τούτο το Δήμο περισσεύει.

Εμείς για να τους προκαλέσουμε, κυρίως τους δημοτικούς υπαλλήλους, τους λέμε κατάμουτρα οτι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ αυτά τα απορριματοφόρα. Θέλουμε να μας μηνύσουν και να πάμε στο δικαστήριο για να ειπωθούν αλήθειες. Θα πρέπει να μας πουν με ποιά λογική και κριτήρια θέλουν να μας πείσουν σύμφωνα με τις μελέτες οτι για την αποκομμιδή των σκουπιδιών χρησιμοποιούν τα απορριματοφόρα του 1991 και όχι του 2008 και εντεύθεν που υπάρχουν στο γκαράζ. Αλλά θα πρέπει να μας εξηγήσουν τότε, πως είναι δυνατόν να πληρώνουμε εκατομμύρια για αυτά τα απορριματοφόρα στα συνεργεία αφού δεν κυκλοφορούν;

Αλλά για να μην τους δώσουμε κάποιο περιθώριο και να λένε (ως συνήθως) πίσω από τη πλάτη μας οτι λέμε ανακρίβειες, και κρίνοντας οτι ίσως κάποιος δημοτικός σύμβουλος τολμήσει να ρωτήσει τον Παπανικολάου στο δημοτικό συμβούλιο αν αυτά τα απορριματοφόρα που πληρώνουμε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ μόνο στα τελευταία τρία χρόνια (ο Θεός γνωρίζει πόσα χρόνια πληρώνουμε νταβατζιλίκια τέτοια ποσά σε οικονομικοεισπράχτορες) θα πρέπει για την απόδειξη των λεγομένων τους να αναφέρουν τα κάτωθι:

Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία από τα δελτία κίνησης; 

Υπάρχουν δελτία με τα καύσιμα που έβαλαν και πόσα χιλιόμετρα διήνυσαν;

Τα απορριματοφόρα αυτά αφού κινούνται θα πρέπει να περνάνε από ΚΤΕΟ. Υπάρχουν τα αντίστοιχα παραστατικά;

Πληρώνουμε ασφάλιστρα γι αυτά τα απορριματοφόρα;

Οι ταχογράφοι υπάρχουν στο γραφείο κίνησης όπου θα εμφανίζονται ετησίως πόσα χιλιόμετρα έκαναν και βάσει αυτού απαιτείται η συντήρηση και επισκευή των συγκεκριμένων απορριματοφόρων;

Αυτά είναι ερωτήματα που ούτως ή άλλως θα κληθούν να τα απαντήσουν σε αρμόδιους ελεγκτές της Δημόσιας Διοίκησης.

Πιο αναλυτικά τώρα δείτε κάνοντας την αρχή από την πρώτη μελέτη που έγινε με δημοτική αρχή Παπανικολάου. Είναι η υπ. αριθ. 211/2015 που κατετέθη στις 23/12/2015 και σας παρουσιάζουμε τα πρώτα 10 απορριματοφόρα που ξεκινούν από το 1991 και φθάνουν μέχρι το 2003. Ειδικά δε τα πρώτα έξη είναι του 1991 και δύο του 1995 και τα υπόλοιπα δύο του 2000, δύο του 2002 και ένα του 2003. Εάν δούμε αναλυτικά τον πίνακα θα μετρήσουμε 21 απορριματοφόρα και 4 της ανακύκλωσης. Το 2015 έβαλαν στον ενδεικτικό προϋπολογισμό για το κάθε ένα 4.000,00 ευρώ. Σημειώνουμε οτι ο προϋπολογισμός αυτός ήταν για τα έτη 2015, 2016 και 2017.

Κρατήστε το ποσό. Για τα πρώτα 10 απορριματοφόρα, τα πεπαλαιωμένα άνω της 20ετίας έδιναν 40.000,00 ευρώ για επισκευές και σέρβις. Το ερώτημα είναι πως είναι δυνατόν να βγαίνουν καθημερινά για την αποκομιδή των σκουπιδιών 12 απορριματοφόρα και εμείς να πληρώνουμε κάθε χρόνο για 21; Και επειδή ίσως πουν οτι μπορεί να χαλάσει κάποιο, να καταλάβουμε οτι άντε ένα ή δύο να υπάρχουν έτοιμα προς χρήση. Αλλά δέκα;

Δείτε τώρα την μελέτη 208/2016 που κατατέθηκε στις 22/12/2016 με αρ. πρωτ. 50872. Είναι τα πρώτα 10 στη σειρά όπως και η προηγούμενη μελέτη και είναι η πιο οικονομική μελέτη από τις τρεις. Δεν έχει αναλυτικά όπως η προϋγούμενη μελέτη το πόσο κοστολογήθηκε κάθε όχημα, αλλά όταν στην προϋγούμενη του 2015 ο προϋπολογισμός ήταν περί τις 800.000,00 ευρώ και αυτός ο προϋπολογισμός δεν ξεπέρασε τις 200.000,00 ευρώ για όλα τα οχήματα, ε το βρίσκουμε ουτοπικό να δούμε το κάθε ένα πόσο κόστισε. Τουλάχιστον το 1/4 της προηγούμενης τιμής. Σημειώνουμε εδώ οτι αυτός ο προϋπολογισμός ήταν για τα έτη 2016 και 2017.

Πάμε τώρα και στον φετεινό ενδεικτικό προϋπολογισμό με αρ. μελέτης 41/2017 που κατατέθηκε όχι στο τέλος του χρόνου όπως οι άλλοι δύο, αλλά φαίνεται οτι τέλειωσαν τα χρήματα κατά περίεργο τρόπο και τον καταθέσανε στις 20 Μαρτίου του 2017. Μόλις τρεις μήνες μετά !!! Αυτή η μελέτη προϋπολόγιζε τα έξοδα των οχημάτων για τα έτη 2017, 2018 και 2019. Πάλι συναντάμε το 2017τρεις φορές ξοδεύαμε χρήματα για ένα έτος και δύο για το 2016. Ο επόμενος ίσως φτάσει και μετά το 2022 με άλλο δήμαρχο φυσικά. Αυτός ο προϋπολογισμός ξεπέρασε κάθε όριο μέχρι τώρα. Θα ξεπεράσει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ !!! Μήπως κάποιος μπορεί να αναλογιστεί πόσα καινούργια απορριματοφόρα αγοράζαμε με αυτά τα χρήματα; Κάθε χρόνο θα τα αλλάζαμε όλα και θα είχαμε πάντα καινούργια...

Το περίεργο εδώ είναι οτι τα κλασσικά απορριματοφόρα για την φετεινή και τις επόμενες δύο χρονιές είναι 24, σύμφωνα με τον πίνακα των αρμοδίων. Αυτή η διαφορά των τριών απορριματοφόρων για τα προηγούμενα δύο χρόνια θα σας την αποκαλύψουμε στο επόμενο δημοσίευμά μας.

Εμείς τώρα θα σας δείξουμε κάποια παλιά, άχρηστα, ερειπωμένα οχήματα που κάποια καλόπαιδα και αιρετοί ίσως τα έχουν συμπεριλάβει στις τρεις αυτές μελέτες και κοστίζουν κάθε χρόνο στους Γλυφαδιώτες εκατομμύρια ευρώ.

Το ρεπορτάζ μας έχει ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας είναι πολλά και σημαντικά. Θα πρέπει αυτοί που έκαναν τις μελέτες και οι αιρετοί που την αποδέχθηκαν και την υπερψήφισαν χωρίς να ελέγξουν αν τα οχήματα είναι όντως πραγματικά ή αν κινούνται, ή αν είναι παροπλισμένα και οι Γλυφαδιώτες συνεχίζουν να πληρώνουν κάθε χρόνο εκατομμύρια ευρώ, τότε όλοι τους θα πρέπει να δώσουν λόγο στη Δικαιοσύνη.

Εμείς θα συνεχίσουμε να σας παρουσιάζουμε όλα τα στοιχεία που ανακαλύψαμε και που όντως συνέχεια μας εκπλήσσει το εύρος των "περίεργων" οχημάτων. Αυτά που θα σας δείξουμε σε φωτογραφίες δεν θα τα πιστεύετε.

Θα σας δείξουμε κάποια απορριματοφόρα που ενώ είναι παροπλισμένα πάνω από 10 χρόνια αλλά κάθε χρόνο πληρώνουμε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για επισκευές και συντηρήσεις, εν τούτοις δεν έχουν τζάμια, δεν έχουν φώτα, δεν έχουν ρόδες, είναι χιλιοτρακαρισμένα δεν, δεν...  αλλά κάθε χρόνο το πληρώνουμε. Θα δείτε απορριματοφόρα που οι πινακίδες τους είναι χτυπημένες επίτηδες για να μην φαίνεται ο αριθμός... Και ακόμα τι υπάρχει...

Συνεχίζεται...